Live Chat Support Software
Nytt billettsystem
Leverings- og kjøpsbetingelser


Levering
Print@home
Har du kjøpt din billett som "Print@Home", mottar du billetten din på e-post. Om du ikke har mottatt e-posten med billetten innen 24 timer etter gjennomført kjøp, kan du kontakte Festspillene på billett@fib.no.

Mobilbillett og Wallet
Har du valgt "Mobilbillett" som leveringsform, vil du finne en lenke på ordrebekreftelsessiden, hvor du kan hente billettene. I ordrebekreftelsen, som du mottar kort tid etter kjøpet, vil det også være en link til din ordreoversikt hvor mobilbillettene kan hentes.

Hvis du ikke laster ned dine billetter fra ordrebekreftelsen, eller du ikke mottar ordrebekreftelse på e-post, kan du alltid logge inn på "Mitt festspill" og hente mobilbillettene dine. Har du problemer med å få tilgang til ordren, din kan du kontakte Festspillene på billett@fib.no.

Post
Festspillenes billettleverandør, Eventim, sender billetter ut billetter som er kjøpt via Festspillenes eller Eventims egen nettside. Billettene vil være deg i hende 5–7 virkedager etter kjøpet. For billetter som sendes til utlandet, må det forventes en leveringstid på opptil 14 dager. Billettene sendes med vanlig brev til den adressen du har opplyst ved kjøpet. Er det kort tid til arrangementet, sendes brevet som Quick-post. Eventims strekkodesystem sikrer at den billetten du mottar, ikke kan kopieres eller på annen måte forfalskes.  Det er derfor ikke nødvendig å sende brevet rekommandert, og du behøver ikke å være hjemme når billettene kommer med posten.

Du mottar alltid en e-post når billettene er sendt.

Betaling
Alle priser er inklusiv moms, skatter og billettgebyr, men eksklusiv leveringsomkostninger og andre gebyrer. Disse omkostningene fremgår separat og som en del av det samlede beløpet under ordreprosessen, før betalingen gjennomføres.

Du kan betale for billettene med Visakort, Mastercard og Vipps.  All kommunikasjon foregår kryptert. 

Ved betaling med Mastercard eller Visa, håndteres betalingen av Eventims partner CTS Eventim & Co. KGaA, Tyskland, som er et søsterselskap til Eventim.


Billetten
Billetten med påtrykt strekkode er din adgangskode til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig hvis strekkoden er aktivert.  Det vil si at billetter som er blitt annullert (for eksempel hvis billetten mistes o.l.), ikke har gyldige adgangskoder. Strekkoden aksepteres kun én gang. Billetten kan altså ikke kopieres eller på annen måte forsøkes brukt flere ganger.

Hvis du blir forhindret i å delta på et arrangement, kan du gjerne gi billetten videre til noen andre. Merk at det på enkelte arrangement eller billettpriser kan forlanges fremvisning av ID i døren.

Registrering av kortopplysninger
I forbindelse med kjøp på nett kan du velge å lagre kortopplysningene dine til bruk ved fremtidige kjøp. Av sikkerhetsmessige årsaker må du likevel skrive inn den tresifrede sikkerhetskoden hver gang du foretar et kjøp. Dine kortopplysninger vil bli lagret på en sikker måte og vil ikke bli brukt til annet enn gjennomføring av kjøp på eventim.no. Du kan til enhver tid tilbakekalle ditt samtykke til at kortopplysningene dine lagres, enten i forbindelse med fremtidige kjøp eller ved å kontakte kundeservice@eventim.no.

Mistet billett
Eventim kan utstede ny billett til deg dersom billetten mistes før arrangementet. Den nye billetten vil ha en ny strekkode, mens den bortkomne billetten blir annullert og kan ikke lengre brukes som inngangsbillett til arrangementet.
Egne gebyrer gjelder dersom du lnsker kopi av en billett som er sendt i posten eller kjøpt i billetluke, men mobilbillett og PDF-billett er gratis å få tilsendt på nytt.

Dersom du har kjøpt billett på nett og valgt levering via post, men ikke mottar billettene, kan Eventim skrive ut en ny billetter til deg uten omkostning. Du må kontakte Eventim med ønske om gjenutskrivning senest 30 arbeidsdager etter kjøpet. Etter 30 arbeidsdager er det ditt eget ansvar dersom billetten går tapt, og du vil derfor bli nødt til å betale for at billetten skrives ut på nytt.

Avlysning
Et arrangement er avlyst dersom arrangementet ikke gjennomføres. Endringer i programmet, beliggenhet, delvis gjennomføring av arrangementet o.l. regnes dermed ikke som en avlysning og pengene refunderes som regel ikke.

Refundering
Kjøpte billetter refunderes kun ved avlysninger. Festspillene i Bergen er ansvarlig for å refundere kjøpesummen ved avlysninger. Selve refunderingen foretas av Eventim på vegne av og etter instruks fra Festspillene. Refunderingen gjøres til det kortet som ble brukt ved kjøp av billettene.

Billettgebyr og evt. forsendelsesomkostninger betalt i forbindelse med billettkjøpet, refunderes ikke ved avlysninger/eller endring av spillested.

Det er ingen angrerett for kjøp av billetter.

Personopplysninger
Eventim registrerer og bruker personopplysninger om deg i overensstemmelse med deres personvernerklæring.

Reklamasjon og klagemuligheter
Er det noe du er utilfreds med i forbindelse med ditt kjøp av billetter, kan du kontakte Festspillene i Bergen på billett@fib.no.

Europakommisjonens klageportal kan også benyttes ved innsendelse av en klage. Det er spesielt relevant om du har bopel i et annet EU-land.

Forbehold
Festspillene i Bergen forbeholder seg retten til å annullere utstedte billetter mot tilbakebetaling av billettens pris og gebyr. Festspillene i Bergen tar forbehold for feil i opplysningene om priser og for utsolgte arrangement.

Festspillene i Bergen forbeholder seg retten til å endre på plasstildelingen innenfor samme billettkategori, samt flytting til en annen kategori mot å utbetale deg en eventuell prisdifferanse.

Del
FaceBook
Twitter
Mail


Kalender
23. mai - 06. juni 2018
M
T
O
T
F
L
S

14
15
16
17
18
19
20

21
22


7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17



Kalender
23. mai - 06. juni 2018
M
T
O
T
F
L
S

14
15
16
17
18
19
20

21
22


7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17



<