Live Chat Support Software
Billetter
Vilkår ved billettkjøp

 

Billetter som er stjålet eller mistet
Du har ikke krav på å få refundert mistede eller stjålne billetter, og kan heller ikke kreve at nye billetter blir utstedt.
Ved arrangement som har nummererte sitteplasser har vi i de fleste tilfeller mulighet til å printe ut en kopi av billetten. Ta kontakt med et av Festspillenes billettkontor.

Billetter som er ødelagt
Dersom det fremvises deler av en billett, kan du få printet ut en kopi av denne om du oppsøker et av Festspillenes billettkontor.

Ikke mottatt billetter sendt pr. post fra ticketmaster.no
Billettene skal sendes i løpet av 3 virkedager, ved store billettslipp kan utsendelse ta litt lengre tid. Hvis du ikke har mottatt dine billetter i god tid før arrangement, ta kontakt med Ticketmaster sitt kundesenter på telefon 815 33 133.

Ikke mottatt billettene på e-post
Gå inn på www.ticketmaster.no og logg deg på "Min brukerkonto" med din e-postadresse og passordet du valgte ved bestilling av billetter. Klikk på "hent mine TicketFastbilletter". Her kan du skrive ut dine billetter. Ligger ikke billettene der, ta kontakt med Ticketmaster sitt kundesenter på telefon 815 33 133.
Er arrangementet samme dag og kundesenteret er stengt, ta kontakt med et av Festspillenes billettkontor eller eventuelt spillestedets billettkontor.

Bytte billetter
Billetter kjøpt til et arrangement kan ikke byttes i et annet arrangement. Vi kan prøve å hjelpe med bytte av dato til samme arrangement. Dette må gjøres senest to timer før arrangementsstart på et av Festspillenes billettkontor.

Avlyst/flyttet arrangement
Dersom arrangementer blir avlyst eller flyttet, refunderer Festspillene billetten. Serviceavgiften refunderes ikke. Billetter til flyttede arrangementer er fremdeles gyldige, og kan benyttes til ny dato.
Billetter som skal refunderes grunnet avlyst/flyttet arrangement kan ikke refunderes dersom du tar kontakt senere enn 60 dager etter opprinnelig arrangementsdato. 
- Dersom du kjøpte billettene dine via et av Festspillenes billettkontor, kan du kontakte disse for å få refundert billetter.
- Billetter sendt pr post, må sendes inn til Ticketmaster AS, Postboks 607, 8607 Mo i Rana
- TicketFast: Ring Ticketmaster sitt kundesenter på telefon 815 33133

Dårlig vær
Ved dårlig vær under et utendørsarrangement refunderes billetter ikke, med mindre forestillingen blir avlyst. Se også “Avlyst/flyttet arrangement”.

Personlige årsaker som fører til uteblivelse fra arrangement
Du har ikke krav på å få refundert billetter dersom du av personlige årsaker som f.eks. sykdom, arbeid, forsinkelser i kollektivtrafikk ikke kan møte opp til arrangementet, og kan heller ikke kreve at nye billetter blir utstedt. Se også “Bytte billetter”.

Forsikring ved kjøp av pakketilbud
Det anbefales at avbestillings- og reiseforsikring tegnes. Kontakt ditt forsikringsselskap eller kortselskap for nærmere informasjon.

Billettforsikring ved kjøp av enkeltbillett til arrangement 
Ticketmaster og forsikringsselskapet Mondial tilbyr deg nå muligheten til å forsikre deg mot uforutsette hendelser som kan hindre deg fra å delta på et arrangement. Med Ticketmaster avbestillingsforsikring for arrangementer kan du trygt kjøpe billetter i god tid før et arrangement. Mer informasjon om forsikringsvilkårene får du i selve kjøpsprosessen på www.ticketmaster.no Ved kjøp av billetter krysser du av om du ønsker forsikring på dine billetter.

Noen kortselskap tilbyr også forsikring ved for eksempel tap av billetter, sykdom osv. Kontakt ditt kortselskap for mer informasjon.

Angrerettloven
Angrerettloven kapittel 5 §19 tar for seg begrensninger i angrerettloven. Punkt b sier at: 'Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom'. Enkeltstående tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom er for eksempel teater-, kino-, konsert- og flybilletter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder. Kjøpte billetter refunderes ikke.

Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor.

Ved klager eller tilbakemeldinger, ta kontakt med Festspillene på publikum@fib.no eller et av våre utsalgsteder/billettkontor.

Del
FaceBook
Twitter
Mail


Kalender
24. mai - 07. juni 2017
M
T
O
T
F
L
S

15
16
17
18
19
20
21

22
23


8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18



Samarbeidspartnere

Bergen kommune

PwC

Sammen bygger vi tillit og skaper verdier

Dextra Musica

Vi investerer i strykeinstrumenter

DNV GL

Balansekunst

Yvonne og Bjarne Rieber

Festspillambassadører

Steinway Piano Gallery Oslo

Leverer Boston flygel til Festspillkontoret

Atea

IT-drift

Grieg Foundation

Festspillambassadør

Hordaland fylkeskommune

Bergens Tidende

Kulturavisen

07000 Bergen Taxi

Festspilltaxi, ring 07000


Kalender
24. mai - 07. juni 2017
M
T
O
T
F
L
S

15
16
17
18
19
20
21

22
23


8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18



Samarbeidspartnere

Bergen kommune

PwC

Sammen bygger vi tillit og skaper verdier

Dextra Musica

Vi investerer i strykeinstrumenter

DNV GL

Balansekunst

Yvonne og Bjarne Rieber

Festspillambassadører

Steinway Piano Gallery Oslo

Leverer Boston flygel til Festspillkontoret

Atea

IT-drift

Grieg Foundation

Festspillambassadør

Hordaland fylkeskommune

Bergens Tidende

Kulturavisen

07000 Bergen Taxi

Festspilltaxi, ring 07000