Det kan se ut som du har skrudd av JavaScript i nettleseren din. Vi har pr�vd � tilpasse siden for bruk uten JavaScript, men det vil dessverre resultere i noe redusert funksjonalitet

Hopp til hovedinnhold
20. mai - 03. juni 2020

Hva kan jeg jobbe med som frivillig?

Pluss/minus ikon

Publikumsvert

NB! Grunnet stor pågang er denne kategorien foreløpig fulltegnet for 2020. Man vil nå bli satt på venteliste om man setter Publikumsvert som 1. valg. Vi anbefaler at du setter opp enten Festivalassistent, Informasjonsstand eller Profileringsassistent på ditt 2. valg, der trenger vi fortsatt folk!

Vil du være festivalens ansikt utad?

Publikumsvertene utgjør den største gruppen frivillige. Som Publikumsvert er du Festspillenes ansikt utad på forestillinger, både på arenaer som Grieghallen og Håkonshallen, men også på utendørs lekeplass på Festplassen og forestillinger på Fløien eller i bykjernen. Publikumsvertene assisterer publikum på arenaene, både med innslipp, plasshenvisning, info og annen bistand. Arbeidstidene bestemmes av forestillingenes varighet.

 

Om du har ønsker vedrørende hvilke forestillinger du helst vil jobbe på, skriv dette inn under feltet “annet”. MAX tre ønsker pr. frivillig. Vi kan ikke garantere at dere vil få alle ønskene oppfylt, men gjør vårt beste og opererer under førstemann til mølla-prinsippet.

 

Det forventes at hver frivillig jobber mellom 20 og 25 timer fordelt ut over festivalen. Vi har behov for rundt 110 frivillige i denne gruppen.

Pluss/minus ikon

Artistkontakter

NB! Grunnet stor pågang er denne kategorien foreløpig fulltegnet for 2020. Man vil nå bli satt på venteliste om man setter Artistkontakt som 1. valg. Vi anbefaler at du setter opp enten Festivalassistent, Informasjonsstand eller Profileringsassistent på ditt 2. valg, der trenger vi fortsatt folk!

Er du sosial og imøtekommende, samt godt kjent med Bergen og Festspillene?

Hvert år kommer det over 1000 artister til Bergen i anledning Festspillene. Vi trenger artistkontakter til å være bindeleddet mellom stab og artister under festivalen. Artistene blir møtt av artistkontakten sin i det de ankommer festivalen og får utdelt en mappe med informasjon om opphold og andre nødvendigheter. Det er viktig at de som melder seg som artistkontakt er svært fleksibel i avtalt periode. Vi ønsker at de som har jobbet med dette før gjerne melder seg til denne jobben igjen, da erfaringene dere har er veldig gode for alle parter. Om du ikke har gjort dette før, men har et sterkt ønske om å jobbe med dette og føler det er noe du vil mestre, send først en mail til frivillig(a)fib.no. Alle som har hatt denne jobben før var en gang ny! Vi har behov for rundt 15 frivillige i denne gruppen.

Pluss/minus ikon

Festivalassistent

Er du allsidig og kvikk på foten? 

Hovedjobben din er å være tilgjengelig for oppgaver som oppstår underveis i løpet av skiftet. Det er stor variasjon i både arbeidsoppgaver og arbeidsmengde, og du vil jobbe tett på staben. Eksempler på oppgaver som kan forekomme er: klargjøring til mindre arrangementer og levering av billetter/utstyr etc. til artister og samarbeidspartnere på de ulike arenaene,  men mest av alt er man beredt i et gitt tidsrom av gangen  for å kunne "tre inn der behovet oppstår". Om du er stødig i sosiale medier vil det kunne være arbeidsoppgaver innenfor dette også. Vaktene er fordelt på formiddager og ettermiddager. Vi har sykler som kan brukes om ønskelig. Vi har behov for rundt 24 frivillige i denne gruppen. 

Pluss/minus ikon

Informasjonsstand

Er du sosial og glad i å prate med folk? 

Hvert år har Festspillene en informasjonsstand og også i år skal denne stå på Festplassen. De frivillige som står her vil være tilgjengelig for spørsmål fra publikum, frivillige og artister for så å videreformidle dem til de riktige kanalene innenfor organisasjonen. Vaktene er på 3 timer fordelt på formiddag og ettermiddag fra 18. mai og gjennom hele festivalen. Vi har behov for 8 frivillige i denne gruppen. 

 

Pluss/minus ikon

Profileringsassistent

Har du god oversikt over Bergen, og liker å spasere? Eller kanskje du kunne tenke deg å få et innblikk i hvordan festivalen påvirker næringslivet? 

I denne kategorien er det viktig at du melder inn om du også er tilgjengelig for arbeid FØR festivalen starter. Hak av på tilgjengelighetsperiode i påmeldingsskjemaet eller skriv i kommentarboksen. På forhånd takk!

Pakking av artistmapper: I uke 19 eller 20 (tbc) skal artistmapper samt annet informasjonsmateriale pakkes på dagtid i våre kontorlokaler. Hver vakt vil vare i 4-5 timer, inkl. pause. Hver frivillig jobber 20-25 timer totalt. Vi trenger 4 personer til dette arbeidet.   

Promotering: Festspillene i Bergen har i alle år som mål å sette sitt preg på hele byen. For at vi skal klare dette trengs det frivillige som hjelper vår profileringsavdeling med å gjøre klart, distribuere og kontrollere profileringen vår i gatene og på arenaer. Dette inkluderer å klargjøre markedsmateriale, henge opp plakater, dele ut flyers og kataloger i forkant av og under festivalen til de ulike arenaene, møtepunkt eller våre festspillspisesteder. Utdeling og innhenting av materiale innebærer noe gåing og løfting, og vi vil etter beste evne bemanne vaktene med 2 personer av gangen slik at man kan hjelpe hverandre.  

Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies). Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Avslå

Samtale

Koblet til chatbot
Hei! Ingen festspillansatte er tilgjengelige, men kanskje jeg kan hjelpe?
Hei! Jeg er Festspillenes chatbot. Hva kan jeg hjelpe deg med?

Takk for praten!

Hei! Kan vi hjelpe deg med noe?