Det kan se ut som du har skrudd av JavaScript i nettleseren din. Vi har pr�vd � tilpasse siden for bruk uten JavaScript, men det vil dessverre resultere i noe redusert funksjonalitet

Hopp til hovedinnhold
22. mai - 5. juni 2024

Ledig stilling

Festspillene skaper program av internasjonalt format som vi vil at så mange som mulig skal få oppleve. Vi styrker festspillstaben frem mot festivalen i 2024, og har flere ledige engasjementer. 

  • Søknadsfrist utløpt for salgs- og markedsansvarlig (vikariat): Tirsdag 2. januar 2024
  • Søknadsfrist utløpt for alle andre stillinger: Mandag 8. januar 2024

Det er også mulig å søke på flere av stillingene med én søknad. Bruk skjemaet for å vise hvilke(n) stilling(er) du er interessert i.  

Søknad, CV med referanser og eventuelle arbeidsprøver sendes inn via skjemaet under. Arbeidsprøver på video må leveres via lenke til YouTube eller en deletjeneste på nett. 

For alle stillingene tilbyr vi: 

  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i en av de mest spennende kulturinstitusjonene i Norge  
  • Uformelt og positivt arbeidsmiljø, felles lunsjordning 
  • Fleksibel arbeidstid  
  • God tilgang til kunst- og kulturopplevelser 
  • Fine lokaler sentralt i Bergen 
  • Lønn: Etter avtale

I Festspillene mener vi at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning. 

Festspillene ønsker derfor å speile mangfoldet i befolkningen i rekrutteringen vår. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, kjønnsidentitet og -uttrykk, etnisitet, funksjonsevne, alder, eller om du har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet. Menn oppfordres spesielt til å søke.  

Salgs- og markedsansvarlig (vikariat) - søknadsfrist utløpt

Er du en god lagspiller med kommersiell teft? 

Da håper vi at du vil søke dette vikariatet, siden vår salgs- og markedsansvarlig skal ut i foreldrepermisjon fra midten av februar. Vikariatet er et år med mulighet for forlengelse. 

Som salgs- og markedsansvarlig får du jobbe med billettsalg og markedsføring, merkevarebygging og markedsanalyser.  Stillingen rapporterer til markeds- og kommunikasjonssjef og jobber tett med alle medarbeidere i markeds- og kommunikasjonsavdelingen. 

Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver 

  • Lede arbeidet i salgs- og markedsteamet 
  • Utvikle salgs- og markedsstrategier 
  • Ansvar for billettsalg 
  • Bidra til å fornye og forbedre kundereisen  
  • Videreutvikle lojalitetsprogram  
  • Strategisk arbeid med å skape leads og engasjere billettkjøpere 
  • Planlegge og gjennomføre salgs- og markedsaktiviteter i kjøpte kanaler 
  • Festivalprofilering i byrommet  
  • Ansvar for kundedialogsystemer, og for kommunikasjon i disse kanalene 
  • Planlegging og gjennomføring av publikums- og markedsundersøkelser 
  • Analysere resultater for omsetting til kunnskapsbasert markedsføring og kommunikasjon 
  • Budsjett- og kostnadsoppfølging 

Kvalifikasjoner 

  • Erfaring fra tilsvarende arbeid, gjerne også prosjektledelse 
  • Bransjeerfaring er en fordel 
  • Høyere utdanning innen markedsføring er en fordel, men ikke et krav 
  • Gode muntlige og skriftlige norsk- og engelskkunnskaper 
  • Gode Office-kunnskaper 

Personlige egenskaper 

  • God til å skape engasjement i team 
  • Strategisk sterk 
  • Analytisk og strukturert 
  • God til å samarbeide 
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å arbeide godt også under press

Tiltredelse: 1. februar 2024 

Ved spørsmål, kontakt Nina K. Lauvsnes, markeds- og kommunikasjonssjef, på e-post nina@fib.no.  

 

Kommunikasjonsmedarbeider (engasjement) - søknadsfrist utløpt

Er du allsidig og har teft for god kommunikasjon? 

Vi søker en kommunikasjonsmedarbeider som er rask, nøyaktig, engasjert og har en god penn.  

Du vil jobbe med stort og smått rundt formidlingen av årets festspillprogram. Du vil blant annet skrive programtekster, lage plakater, bidra til kommunikasjonsplaner og produsere annet innhold til Festspillenes egne kanaler.   

Du blir en del av markeds- og kommunikasjonsavdelingen og jobber tett med andre i Festspillenes kommunikasjonsteam.

Eksempler på ansvarsområder og arbeidsoppgaver: 

  • Skape historier om Festspillene generelt og festspillprogrammet 2024 spesielt.   
  • Innholdsproduksjon til Festspillenes egne og andres kanaler, inkludert nettsider, digitale flater, nyhetsbrev, program, plakater m.m.  
  • Publisering, kvalitetssikring, korrektur, distribusjon og koordinering  

Personlige egenskaper, erfaring og kvalifikasjoner: 

  • Erfaring fra journalistikk eller kommunikasjonsarbeid  
  • En kreativ innstilling og gode samarbeidsevner  
  • Feilfri norsk og god engelsk 
  • Systematisk, engasjert og nøyaktig 
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å arbeide godt og selvstendig også under press 
  • Erfaring med Indesign er en fordel 
  • Kunnskap om videoredigering er en fordel 
  • Kunnskap om og interesse for kunst og kultur er en fordel

Arbeidsperiode

  • 100 % engasjement fra ca. 1. februar til ca. 30. juni 2024

Arbeidsprøver

Vi ønsker at du viser til konkrete eksempler som demonstrerer hvordan du kommuniserer skriftlig (og eventuelt ved bruk av video), og ber om at du legger følgende ved søknaden:  

  • Maks 3 arbeidsprøver på maks én A4-side hver som viser ditt skriftspråk. Arbeidsprøvene kan være (utdrag fra) tekster du har skrevet, poster i sosiale medier og andre ting relatert til arbeidsoppgavene. Arbeidsprøvene kan, men må ikke, være publiserte.  
  • Om mulig: Maks 2 arbeidsprøver på videoredigering/-arbeid. 

Ved spørsmål, kontakt Silje Vestvik, kommunikasjonsleder, på siljev@fib.no 

 

Kommunikasjonsmedarbeider (engasjement) - søknadsfrist utløpt

Vil du lage festspill i sosiale medier?

Årets festspillprogram består av rundt 100 ulike programposter som vi skal fortelle om i mange ulike kanaler. Vi søker en kommunikasjonsmedarbeider som skal jobbe med sosiale medier.  

Via Festspillenes sosiale kanaler vil du fortelle om alt man kan oppleve under Festspillene i Bergen 2024. Du vil benytte alle virkemidler i disse kanalene til å skape innhold og fortellinger, og følger stoffet fra idé og realisering til publisering og analyse.  

Du blir en del av markeds- og kommunikasjonsavdelingen og jobber tett med andre i Festspillenes kommunikasjonsteam.

Eksempler på ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Skape historier om Festspillene generelt og festspillprogrammet 2024 spesielt   
  • Innholdsproduksjon, publisering og tilstedeværelse i FiBs sosiale mediekanaler 
  • Enkel video- og bilderedigering av eget og andres innhold

Personlige egenskaper og kvalifikasjoner: 

  • Erfaring fra profesjonell bruk av sosiale medier og annet tilsvarende arbeid  
  • Kreativ innstilling og gode samarbeidsevner  
  • Feilfri norsk og god engelsk 
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å arbeide godt og selvstendig også under press 
  • Kunnskap om og interesse for video- og fotoredigering  
  • Kunnskap om og interesse for kunst og kultur er en fordel 

Arbeidsperiode

4 måneders 100 %-engasjement fordelt utover perioden 1. februar–medio juni 2024

Arbeidsprøver

Vi ønsker at du viser til konkrete eksempler som demonstrerer hvordan du kommuniserer skriftlig og på video, og ber om at du legger følgende ved søknaden:  

  • Maks 3 arbeidsprøver på maks én A4-side hver som viser ditt skriftspråk. Arbeidsprøvene kan være (utdrag fra) tekster du har skrevet, poster i sosiale medier og andre ting relatert til arbeidsoppgavene. Arbeidsprøvene kan, men må ikke, være publiserte.  
  • Om mulig: Maks 2 arbeidsprøver på videoredigering.

Ved spørsmål, kontakt Silje Vestvik, kommunikasjonsleder, på siljev@fib.no  

 

Mediekoordinator (engasjement) - søknadsfrist utløpt

Er du en gjestfri og dreven organisator?

Hvert festspill dekkes av mange norske og utenlandske journalister, og vi søker en mediekoordinator som kan tilrettelegge for deres behov.   

Du blir en del av markeds- og kommunikasjonsavdelingen og jobber tett med andre i Festspillenes kommunikasjonsteam.

Eksempler på ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for planlegging og gjennomføring av program for internasjonale pressedelegater 
  • Ansvar for akkreditering og pressebilletter til nasjonal og internasjonal presse  
  • Praktisk oppfølging og koordinering av medier, inkludert Festspillenes egne fotografer

Personlige egenskaper og kvalifikasjoner:  

  • Erfaring med koordinering av eventer e.l. 
  • Stå på-engasjement og gode samarbeidsevner  
  • God skriftlig og muntlig norsk og engelsk. Kjennskap til tysk er en fordel.  
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å arbeide godt og selvstendig også under press 
  • Kunnskap om og interesse for kunst og kultur er en fordel

Arbeidsperiode

3 måneders 100 %-engasjement fordelt utover perioden 1. februar–medio juni 2024. 

Ved spørsmål, kontakt Silje Vestvik, kommunikasjonsleder, på siljev@fib.no. 

 

Markedskoordinator (engasjement) - søknadsfrist utløpt

Vil du markedsføre den viktigste festivalen for musikk og teater i Norden? 

Festspillene i Bergen søker en dyktig medarbeider med erfaring innen markedsføring som kan bistå med å videreutvikle og forvalte merkevaren og promotere programmet for festivalen.  

Du vil ha ansvar for å koordinere markedsføring på Festspillenes betalte markedsføringsflater (print/digitalt/sosiale medier), og blir en del av markeds- og kommunikasjonsavdelingen. 

Eksempler på ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Oppfølging av annonseplan  
  • Produsere digitale kampanjer i sosiale medier (Meta Business Manager) og Google Ads 
  • Koordinere utforming av annonse- og kampanjemateriell med designer 
  • Jobbe med utvikling av målgruppe, publikumsvekst og lojalitetsprogram 
  • Følge opp budsjett i forhold til kampanjer og aktiviteter 
  • Måle effekt av tiltak, og analysere, rapportere og formidle resultatene internt 
  • Distribusjon av markedsmateriell

Personlige egenskaper og kvalifikasjoner:  

  • Erfaring fra tilsvarende roller 
  • Organisert, gode samarbeids- og problemløsningsevner 
  • God kjennskap til bruk av Meta Business Manager, Google Ads og andre relevante verktøy 
  • Erfaring fra andre festivaler eller kulturinstitusjoner er en fordel 
  • Feilfri norsk og god engelsk 

Arbeidsperiode

4 måneders 100 %-engasjement fordelt utover perioden medio februar–medio juni 2024.

Ved spørsmål, kontakt Helene Skoge, salgs- og markedsansvarlig, på helene@fib.no. 

-

Samtale

Koblet til chatbot
Hei! Ingen festspillansatte er tilgjengelige, men kanskje jeg kan hjelpe?
Hei! Jeg er Festspillenes chatbot. Hva kan jeg hjelpe deg med?

Hei! Kan vi hjelpe deg med noe?

Takk for praten!