Festspillene skaper program av internasjonalt format som vi vil at så mange som mulig skal oppleve. Vi styrker festspillstaben frem mot festivalen i 2024, og har ledige engasjementer som salgskonsulent og salgs- og servicemedarbeider.
Det er også mulig å søke på flere av stillingene med én søknad. Bruk skjemaet for å vise hvilke(n) stilling(er) du er interessert i.
Søknad, og CV med referanser sendes inn via skjemaet under.
Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i en av de mest spennende kulturinstitusjonene i Norge
Uformelt og positivt arbeidsmiljø, felles lunsjordning
Fleksibel arbeidstid
God tilgang til kunst- og kulturopplevelser
Fine lokaler sentralt i Bergen
Lønn: Etter avtale
I Festspillene mener vi at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning. Festspillene ønsker derfor å speile mangfoldet i befolkningen i rekrutteringen vår. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, kjønnsidentitet og -uttrykk, etnisitet, funksjonsevne, alder, eller om du har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet. Menn oppfordres spesielt til å søke.
Er du en tålmodig og dreven salgsperson?
Festspillene søker en salgskonsulent som trives med salgsrettet arbeid og kundeoppfølging. Du blir en del av markeds- og kommunikasjonsavdelingen og jobber tett med andre i Festspillenes salgs- og markedsteam.
Eksempler på ansvarsområder og arbeidsoppgaver:
Planlegge og gjennomføre B2B-salg
Svare på innkommende spørsmål fra publikum via chat, e-post og telefon
Yte service og selge billetter i billettbod og på arena under festivalen
Annet forefallende salgsarbeid
Personlige egenskaper og kvalifikasjoner:
Stå på-engasjement og gode samarbeidsevner
Erfaring fra B2B-salg eller kundeservice er en fordel
God skriftlig og muntlig norsk og engelsk.
Stor arbeidskapasitet og evne til å arbeide godt og selvstendig også under press
Kunnskap om og interesse for kunst og kultur er en fordel
Erfaring fra andre festivaler eller kulturinstitusjoner er en fordel
Arbeidsperiode
Oppstart så snart som mulig, med varighet til 5. juni. I denne perioden vil stillingsprosent fordels slik:
50 % stilling frem til 19. mai
100 % stilling i festivalperioden fra 20. mai til 5. juni
Søknadsfrist: snarest. Søknader vil bli vurdert fortløpende.
Ved spørsmål, kontakt Kjersti-Lill Sørgård, salgskoordinator, på kjerstilill@fib.no.
Er du engasjert og serviceinnstilt?
Festspillene søker en to salgs- og servicemedarbeidere, som trives med å yte god kundeservice i dialog med publikum.
Du blir en del av markeds- og kommunikasjonsavdelingen og jobber tett med andre i Festspillenes salgs- og markedsteam.
Eksempler på ansvarsområder og arbeidsoppgaver:
Møte publikum, svare på henvendelser og håndtere billetter
Svare på innkommende spørsmål fra publikum via chat, e-post og telefon
Yte service og selge billetter i billettbod og på arena under festivalen
Personlige egenskaper og kvalifikasjoner:
Stå på-engasjement og gode samarbeidsevner
God på service og tålmodig i møte med mennesker
Erfaring fra kundeservice
Stor arbeidskapasitet og evne til å arbeide godt og selvstendig også under press
Kunnskap om og interesse for kunst og kultur er en fordel
Erfaring fra andre festivaler eller kulturinstitusjoner er en fordel
Arbeidsperiode
Engasjement som salgs- og servicemedarbeider vil være for festivalperioden fra 20. mai til 5. juni. Vaktliste fordelt på dag-, kveld- og helgevakter.
Søknadsfrist: snarest. Søknader vil bli vurdert fortløpende.
Ved spørsmål, kontakt Kjersti-Lill Sørgård, salgskoordinator, på kjerstilill@fib.no.