Det kan se ut som du har skrudd av JavaScript i nettleseren din. Vi har pr�vd � tilpasse siden for bruk uten JavaScript, men det vil dessverre resultere i noe redusert funksjonalitet

Hopp til hovedinnhold
22. mai - 05. juni 2019

Logo og visuell profil

Festspillene fikk ny visuell identitet i 2013. 

Festspillenes visuelle profil, utviklet av Anti Bergen, har vunnet de mest prestisjetunge designprisene i verden.

Festspilldirektør Anders Beyer satte i gang et grundig strategiarbeid da han tiltrådte i august 2012. Viktige grep var å fornye, forynge og engasjere, og design ble ett av verktøyene som skulle hjelpe Festspillene med å nå disse målene.

Designet som Anti står bak er stramt og minimalistisk, men innbyr samtidig til lek. Utgangspunktet er musikkens strukturer og bestanddelene er mønstre og farger, lekt og bygd rundt den stiliserte logo-F-en.

Priser til festspilldesignet:

Den Gyldne Hane 
4 gull + hedersprisen

Gullblyanten 
1 gull + 1 sølv

Merket for god design, Norsk Designråd 
Merket for god design + nominasjon til hedersprisen

Art Directors Club 
2 gull

European Design Awards 
Best of show (Hedersprisen/Grand Prix) + 1 gull

One Show 
1 gull

Cannes Lions 
1 Grand Prix

Red Dot 
Best of the best + Grand Prix

Visuelt 2014 
2 gull

Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies). Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Avslå